Löfberg Services Coronavirus policy Uppdaterat 2020-08-18
Vi har vidtagit följande åtgärder:
Mötet med kund
- Är kund sjuk, städar vi ej (som vanligt).
- Är kund frisk och är hemma, städar vi som vanligt. Vi försöker anpassa städningen till familjens schema.
- Vi tar inte i hand med kund, utan hälsar på avstånd.
- Kunder erbjuds vid behov möte via telefon eller facetime.
Städningen
- Städningen utförs ensam hos nästan alla kunder. Städaren är alltså ensam nästan hela arbetsveckan vilket ger en låg exponering mot virus.
- Vi tvättar händerna och spritar oss mellan kunderna.
- Vi använder plasthandskar och rent material hos varje kund.
- Om kunden tvättar – tvätta dukarna utan sköljmedel mellan varje städning. Dukarna tål 90 graders tvätt.
- Vi använder microfibersystem. Vilket innebär att vi ofta byter moppar och dukar under en städning, för att inte sprida bakterier och smuts.
Åtgärder medarbetare
- Inga fysiska möten med fler än 5 deltagare.
- Slopad karensdag gör att vi stannar hemma även vid milda symtom.
- Vi arbetar med digitala system vilket möjliggör mobilt arbete.
- Om medarbetare väljer att åka utomlands till ett högriskområde så stannar personen hemma i 14 dagar efteråt utan lön för att förhindra smittspridning.
Löfberg Services ledningsgrupp följer utvecklingen av Coronaviruset och agerar utifrån myndigheternas rekommendationer.